Begreppshat.

Dagens hat består i hatet av två begrepp: blogga och deppa. Själv försöker jag att använda ingetdera, då de endast är slarviga förenklingar av bättre ordval. "Deppväder", "deppmusik", "depptalk" osv, herregud - jag kräver en uppryckning! Bara ordet "deppmusik" t ex; ska det användas när man är deprimerad eller till musik som man blir det av? Och att utveckla mitt hat emot ordet "blogga" tror jag inte behövs.

Nåväl, idag är en vanlig lördagkväll, förutom en sak. Jag har tenta på måndag - vilket leder till att jag inte kan gå ut idag (ty jag måste plugga imorgon). Alla andra är ute på andra upptåg, så jag sitter här, smuttar på en folköl och lyssnar på Marit Bergman. Så så tokigt är det ändå inte.

Kommentarer
Postat av: Johan

Did I listen to pop(depp) music because I was miserable, or was I miserable because I listened to pop(depp) music.


Snyggare design nu. HATAR dock att den där "en skittråkig(...)" går ner på det vita fältet. Osnyggt. Fixa. :)

2006-12-03 @ 01:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback