"K" försöker läxa upp

Gällande inlägget om Karolina Lassbo:

Från: K
URL: http://typisktsvenskaavundsjukan.se
IP-adress: 83.252.22.213

"Om du nu hatar HENNE (Antar du känner henne IRL) och hennes blogg så mycket så varför bry dig och varför läsa den???? Tror du mest är avis för att så många läser den och gillar den, du verkar mest vara ute efter att fiska mer besökare till din egen blogg för att få upp statistiken."

Jag ska försöka svara dig, "K".
Okej, formuleringen att jag hatar HENNE var väl kanske något förhastad och dum. Det jag hatar är begreppet glamour, folk som tar sig själva på för stort allvar, samt folk som använder uttrycket "CP" i fel sammanhang. Det kanske är hennes blogg, och sakerna hon skriver som jag hatar. Men jag hatar generellt personer som gör dessa saker.
Och varför skulle jag vara avundsjuk på allas vår Glamourprinsessa? Okej, hon får rätt mycket pengar av sina sponsorer, men jag jobbar och tjänar så jag klarar mig, så jag är ändå inte avundsjuk. Mitt besökarantal är jag dessutom rätt nöjd med, jag ser inte bloggandet som någon tävling. Bloggen är ett sätt för mig att avlasta huvudet från massa tankar, känslor och funderingar. Inte ett sätt att mäta framgång på.

Min frågeställning är istället: varför anses man vara avundsjuk så fort man klagar på någon som nått framgång? Vad är det som säger att bara för att man inte är framgångsrik, så är man avis på det man retar upp sig på?


Kommentarer
Postat av: äm

ohh. inflyttningsfester är alltid intressanta. hörde förresten lite av juvelen (inte på storan dock), hur orkar han hålla rösten sådär? det låter garanterat bättre om han sjunger normalt.
fan, jag har typ inga pengar. känns jobbigt att behöva börja snåla den femte februari... tjugonde är okej. men femte?! ugh.
vad har du haft för dig förutom att försvara ditt uttalande om en blogg som förmodligen är helt värdelös precis som du säger?

Postat av: Jannice

Ja, vad fan är det för fel på folk?! Varför är man alltid avundsjuk? Det är ju som lågstadiet typ. Jag hatar verkligen också den typen av dumma inlägg och ihålighet men skulle jag skriva något skulle jag vara avundsjuk. Det spelar ingen roll om man är mer framgångsrik, kan man tänka själv så är man avundsjuk eller bitter.

2007-02-06 @ 09:32:50
URL: http://www.videogamheart.blogg.se
Postat av: ämsläm

Haha å Erik Gadd är fanimej inte mycket att hänga i granen. Jag har inga burkar, å ingen egen lägenhet! Jag är bara fattig (men jag har nya kläder iaf).
Jag älskar willys, där ska jag handla när jag har egen lägenhet också. nu ska jag äta kyckling :D

2007-02-06 @ 14:03:43
URL: http://amali.blogg.se
Postat av: Fabprague

Interesting.

2007-12-23 @ 23:39:47
URL: http://fabprague.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback