En liten tanke

Satt och tänkte på en liten sak idag. I våras, när ansökningarna för höstterminsstudier vid Göteborgs Universitet, fick jag ju för mig att söka filmvetenskap som en backup-plan om jag inte hade något att göra efter sommaren. Mycket riktigt gick ju allt sedan åt helvete i mitt liv, vilket då såklart ledde till 20p studier i filmvetenskap, och en flytt i augusti till Göteborg.

Det jag kom på var att; jag skickade ju in ansökningarna för sent! Jag vill minnas att jag med hängande huvud, två dagar för sent lade mina ansökningar på posten med tankebanorna "har jag ändå betalat porto kan jag lika gärna skicka in skiten". Det som skedde var alltså att GU tolererade en för sen ansökan, något (så som jag förstått det) är högst ovanligt.

Om de inte hade gjort det - vad hade hänt då? Vem hade jag varit då? Jag hade förmodligen bott kvar i Ludvika, och vad hade jag gjort där? Förmodligen jobbat på SECO, och tjänat massa pengar som jag inte hade vetat vad jag skulle ha till. Hur hade jag varit idag? Jag hade bott hemma, och varit genomslö. Hade jag ens levt idag?

Jag skulle inte ha lärt mig något om Göteborg, inte lärt känna något nytt folk; personer så som Gustav, Doktorn och Hans skulle inte existera. Hur hade min relation med Johan, Calle och Oen varit?

Jag hade fått träffa Draken mer, samt Pärta på helgerna, vilket i princip är det enda jag saknat från Ludvika. Dessutom hade jag inte behövt kugga morgondagens tenta; något som nu ter sig som ett faktum. Men vänder man perspektiven är väl inte det hela världen heller.

Slutsats: Tänk vad en liten godhjärtad individ på GU:s administrativa avdelning kan göra för världen. Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback