Fredag

För en månad sedan var det dagen efter juldagen och jag var väldigt bakfull. Det ni.

Nåväl,
igår började jag min nya jag-vill-bo-kvar-i-min-studentlägenhet-kurs; "Astronomi: universums utveckling, 5p". Föreläsningarna hålls varannan torsdag på Chalmers, och eleverna bestod väl ungefär av mig samt 50st äldre män i sextioårsåldern. Tog väl ungefär 30 minuter innan jag somnade, men det var ändå rätt intressant.

 Jag gillar fysik. Jag gillar astronomi. Jag gillar speciellt filosofisk astronomi. Typ sitta och fundera om hur stort universum kan vara; tanken gör en galen. När jag tänker på universum kommer jag alltid osökt in på den vanligaste frågeställning från min barndom; hur skulle det egentligen kännas att vara död? Hur det kommer sig vet jag egentligen inte, men det är lite lustigt. Så småningom spårade kvällen som vanligt ur och jag avslutade den som ett gråtande vrak utan någonstans att ta vägen.

Idag har dock varit en bra dag; jag har varit på Hisingen med Johan & Draken, där besökte vi en TV-spelsaffär och köpte gamla NES-spel. Sedan har vi även varit på Movieline, där jag lyckades hitta
Harold and maude för 69 kronor. FYND! Efter det åt vi mat på 14m2 mat. Det var gott och nu är jag hemma. Nu ska jag städa upp min lägenhet innan kvällen, då jag får besök.

Visst är det väl enormt tråkigt att städa? Någon som kan tänka sig bli leasad mot en inte allt för stor penning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback