Vardagsninja


Postat av: bullen

tjena...nu vill vi höra om ditt liv. Inte om filmer
2007-jan-06 @ 20:28:42

---------


Jadu, käre Bulle; vem du nu är. För din skull ska jag berätta vad jag har ägnat mig åt hela dagen.

Jag vaknade runt 12-snåret, och Calle kom över. Vi spelade lite
Starfox adventures, vilket faktiskt är rätt skoj. Sedan lagade vi mat (pasta med kalkon/ärter/ost-sås); den smakade fint och gjorde att vi var mätta under dagens huvudsakliga aktivitet; Laserdome.

Laserdome; som var något helt nytt för mig, var ju faktiskt fantastiskt roligt. Att springa runt i trång miljö med massa andra personer som kände sig som små barn, skjutandes med laser på varandr är ju helt enkelt underbart. Jag var inte direkt bäst i världen på fenomenet, men jag är ändå ganska nöjd med min insats. Det viktiga var iallafall att mitt lag (det röda laget) vann varje match.

Efter den trevliga tillställningen begav vi oss hem, jag beställde en kebabpizza (som smakade utsökt), som jag sedan tog med mig till Johans kompis Karl (som förövrigt har texten "Ta på den." huserandes på sin dörr), där en gruppering unga män hade samlats för att avnjuta folköl. Johan och hans klasskompisar gick så småningom ut, medan jag gick hem, och nu sitter jag här. Småpratar lite på Msn med folk, dricker vatten och överväger hur jag ska spendera min söndag.

Det känns som att jag har blivit allt för slö, jag blir allt fetare, och med fettet följer slöheten. Den stora frågan inför imorgon är om jag ska jobba, eller inte jobba? Mest av allt vill jag bara ut och springa. Springa, springa och åter springa, tills benen inte orkar mer. Då vill jag bara skrika så högt jag kan och bli omfamnad.

Kanske saknar jag närheten till skog lite, trots allt?

Kommentarer
Postat av: Becky

Åh, laserdome är kul! Det kan även vara tragiskt, om man spelar mot ett gäng rutinerade italienare.

Ja, jag är väl en del i förstörelseprocessen, då. Men allt blir så mycket roligare om man slipper kriga med skåningarna, och istället kommer på en förklaring till varför de gör som de gör. =)

Take care & may the force be with you.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback