Hemtenta #9

Medan jag försöker undvika hemtentan in i det sista, har jag ett TV-program i bakgrunden, något i stil med Nattliv. Funderar starkt på vad det egentligen är för folk som ringer in till det där. Det kan ju knappast vara representativt för Sveriges befolkning. Hoppas jag. Inom loppet av tio minuter har jag fått höra en person som tror att Borlänge och Falun ligger i västmanland, en som tror att "kiwi" stavas med fem bokstäver och en som inte hade någon aning om vad Sveriges statsminister heter i förnamn. Var är vi på väg?

Fyra timmar kvar till inlämning, jag är halvvägs. Börjar bli stressigt. Tur att man har seglat förr.


Kommentarer
Postat av: Bror

Haha vi kollar på det på jobbet när vi käkar lunch.. i brist på andra kanaler så.

Och jag kan ju då tala om att förra veckan ringde en person in och fick frågan:
- I vilket land ligger Paris?

Damen svarade: I Rom! Hon var tyst en stund och sen.. Nej...vänta! Italien!

Eehm.. jag tror dom har ett gäng puckos som dom ringer varje gång för att lätta upp stämningen lite.

2007-11-05 @ 16:33:07
Postat av: johanna

Ang. din kommentar:

På dig låter det som typ dött eller typ emigrerat till en öde ö utan kommunikationsmedel. eller dött.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback