Tisdag

Jag ska gå på begravning, i Ludvika, på fredag. Den första jag går på någonsin. Det känns väldigt främmande. Och jobbigt. Men så länge jag kan vara ett stöd är det värt alla besvär.

Har provat min kostym. Insåg att knappen i byxorna måste försvunnit någon gång under den vilda studentnatten. Insåg också hur svårt det är att vika ett par byxor utan att sabba pressvecken. Insåg att jag måste spillt något på min svarta slips sist vi festade tillsammans. Insåg att alla skor jag någonsin haft, som kvalat in under kategorin "fina" är trasiga, på minst ett ställe. Men värst av allt - jag insåg att jag aldrig strukit något sedan syslöjden. I åttan.

Återstår att se om jag åker hem igen på lördag, för att fira kanelbullens dag i efterskott. Det vore roligt, även om festligheter inte är det jag tänker på mest just nu.

Kommentarer
Postat av: Elin

Fint av dig att åka tycker jag. Vänner ska ställa upp i med- och motvind. Det gör det säkert mycket lättare för honom att ta sig igenom den värsta tiden av sorg.

Postat av: Elin

Ibland är man lite trött i huvudet..

2007-10-03 @ 17:23:00
URL: http://elonschmelon.blogspot.com
Postat av: Volvo Cars

Wicked site. Keep up the excellent and creative work.

2008-02-07 @ 08:54:03
URL: http://volvo-cars.blog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback