Facebookproblem

Facebook är en mycket bra community, på de flesta sätt och vis. Dock har jag stött på ett markant problem, eller åtminstone en sak som gör det jobbigt att använda tjänsten.

Det har hänt några gånger att personer lagt till mig som vän, eller ansökt om att ha mig som vän, (som man väl gör?). personer som jag absolut vet vilka det är, men som jag dock inte känner alltför väl. Eller åtminstone inte anser vara mina vänner. Här ställs man inför ett dilemma - jag anser inte att personerna är mina vänner, men vet vilka det är - och erhåller endast alternativen "confirm" samt "ignore" till friend-requesten.

Erhåller personen i fråga ett meddelande i stil med "Magnus valde att ignorera dig. Ni är inte vänner.", eller vad sker när man väljer ignore-alternativet? Jag tänker mig en hypotetisk situation där jag själv gör en vänskapsansökan, men får tillbaka svaret att personen ignorerar mig. Jag skulle ju vara krossad för alltid.

Så, hur agerar man i situationen? Kör på en vit lögn och säger "självklart är vi vänner!", ignorerar stenhårt, eller ska man göra det enkla alternativet -  inte svara alls, och låta requesten ligga där för all evighet?

Kommentarer
Postat av: Liam

Har undrat precis samma sak. Min taktik brukar vara att chansa och ignorera, hittills har jag inte fått något argt meddelande från en "icke-vän" i varje fall.

Postat av: Jannice

Acceptera allt, facebook är en nätverkscommunity och ingen typisk sådan som exvis lunarstorm eller helgon där man hänger enbart pratar med folk. Det handlar ju om att ge access till uppdateringar i ens liv och knyta till sig folk som passerar i ens liv tills man behöver dem mer än att kommunicera personligen hela tiden. Tycker jag.
Men man får inget ignoreringsmeddelande.

2007-09-04 @ 22:35:15
URL: http://www.videogameheart.blogg.se
Postat av: joanna

jag undrar fan detsamma. jag vågar inte ignora :S
och okej detta då: om man tar bort en vän - syns det då ?

2007-09-06 @ 01:04:34
Postat av: emma

lösning på probemet: byt namn! stackare som febrilt letar efter sin gamle vän "magnus carlsson" och så dyker 25000 upp, de chansar hejvilt och får fel magnus och ett ignorerande.
annars; vad är det värsta som kan hända när du accepterar en person som du inte är säker på att du känner? borde man annars inte kunna säga upp en relation? hm. svårt det här.

2007-09-06 @ 16:00:50
Postat av: Karin

alltså vad är grejen med facebook?

2007-09-06 @ 20:06:59
Postat av: Syedzainab

Your site is very convenient in navigation and has good design. Thanks!

2009-09-29 @ 13:37:03
URL: http://syedzainab.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback