Peter Forsberg - den medvetne människans värste fiende

Orust - 16 juli 2008

Jag befinner mig på en camping på Orust. Solen skiner, det blåser något men vi har ändå vad som i folkmun kallas för bra väder.
   Människorna omkring mig bär shorts på underkroppen och överkroppen bekläds av T-shirt, linne, bikiniöverdel eller ingenting alls. Allt är frid och fröjd – om det inte vore för en liten detalj.
   Överallt är de – i vitt, blått, rosa, svart, brunt, grönt, gult, orange. Överallt, på allas fötter.
   Foppatofflorna.
   Världens vidrigaste sko.
   På de små, vars skostorlek ännu inte vuxit större än 34, huserar det foppatofflor med motiv från Spiderman och Batman. Det är tragiskt. Djupt tragiskt.
   Folk skuttar runt i dessa små neonlysande sattyg och känner sig förmodligen ”fulsnygga”, medan jag frågar mig om inte dessa hemskheter mötte skarp kritik och svartlistades redan 2005.
   Om jag till någon skulle säga: ”Snygga foppatofflor, du!”, skulle personen i fråga förmodligen svara: ”Tack! Ja, visst är de fräcka? Och sen är det ju så praktiskt, det är bara att skölja av dem om de blir smutsiga. Bara att skölja av. Så praktiskt”.

   Jag hoppas innerligt att ingen bär denna monstruösa skapelse på allvar.
   Men jag befarar det värsta. Just nu vrider jag mig i plågor här ute på Orust.
   Det är inte medmänskligt att klä sig i foppatofflor. Jag inser att jag uppenbarligen saknar förmågan att bara koppla bort och tänka på något annat, när någon klär sig så illa att det sticker i ögonen på mig.
   Var det så här Peter Forsberg ville ha det när han kom på sin idé? Var det hans avsikt att skapa en liten sekt som springer runt i lysande, illasittande skor?
   I så fall är Peter Forsberg en fiende. Av den värsta sort.

Kommentarer
Postat av: W

Jag kan bara instämma. Foppatofflor är så fruktansvärt smaklösa att det borde införas förbud att bära dem på allmän plats.

Postat av: Johan

Det var ju inte Foppa som kom på tofflorna. Han distribuerar bara i Sverige.



"De är så sköna" är förövrigt det argument de brukar köra med. Foppatofflamänniskorna.

2008-07-22 @ 17:56:46
Postat av: Sofia

Bunta ihop och skjut.



Jag förstår inte hur du kan skriva "en liten detalj" dock.

2008-07-23 @ 13:43:05
URL: http://plastsak.blogg.se/
Postat av: emma

tycker det är en skymf mot den äkta skon att kalla foppatofflan detsamma. "de springer omkring med sattyg på fötterna" låter mer rättvist.

2008-07-24 @ 10:47:42
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Camping känns väl inte så hett år 2008?

2008-07-24 @ 17:13:58
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: Johan

Btw har jag hatat Foppa sen länge. Jävla pengakåta svin. Samma skrot och korn som Kristian Olsson och de andra jävla otacksamma svinen.



(Det lät hatiskt. Det var meningen.)

2008-07-24 @ 20:05:45
URL: http://johanbloggen.blogspot.com
Postat av: Magnus

Han kissar på de andra i duschen också.

2008-07-24 @ 20:49:38
URL: http://nejnejnej.blogg.se/
Postat av: Magnus

Och luktar kiss.

2008-07-24 @ 20:49:46
URL: http://nejnejnej.blogg.se/
Postat av: J

Ok, de där tofflorna är fula men jag är så sjukt less på att man raljerar över att de är fula. Ja, de dissades för tre år sedan när det fortfarande fanns disspoänger att hämta. Varför ens bry sig om det nu? Folk är ju sjukt modemässigt efterblivna på jättemånga plan som inte alls tas upp lika ofta. 90% av alla män kan inte bära shorts snyggt exempelvis, eller använder kortärmade skjortor... Tjejer använder leggings och det är inte direkt förskönande på någon- speciellt inte i vitt (och det finns ingen cool undergroundeffekt av att ha dem heller, eftersom ett par strumbyxor/stay ups alltid är hundra gånger snyggare). Minst lika hemskt som de där tofflorna.



För övrigt hade Shanghai-kineserna också Foppatofflor. Iaf 2007. Vi får väl be till gud att de slutat med det nu; de är ju så sjukt många också... (Personligen tyckte jag deras strumpor i sandaler var hundra gånger värre dock).

2008-07-25 @ 13:43:29
Postat av: E

Pung

2008-07-25 @ 14:24:15
Postat av: W

Apropå pung kan man ju undra vad som kommer härnäst. Crocskalsonger? J har väl inte helt fel (som vanligt, suck) men hon finge gärna förklara för mig hur man bär shorts snyggt. Jag har aldrig lyckats... och kortärmad skjorta, tja, långärmad är så förb. obekvämt - men hjälp, det var ju ett argument för att använda foppatofflor också. Gudars.

2008-07-31 @ 22:51:29
URL: http://wicke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback