Om att i tanken vara på samhällets botten

För den som har missat det, så kan jag berätta att jag i sommar är fri. Har sommarlov. Ledig. Eller som man - om man vill - kan kalla det; arbetslös.

Det medför vissa sanktioner i livet kan man säga.

Man får prioritera det viktigaste. Öl och potatis.

Jag har tänkt klara sommaren genom att:

1) Helt enkelt leva jävligt sparsamt.
2) Tömma diverse konton av olika kalibrer.
3) Försöka låna ihop till en hyra.
4) Besöka familjehem för att parasitera något.
5) Sälja saker.
6) Göra storkok.

Punkt 1) går än så länge bra, 2) är ännu inte påbörjad men torde inte vara några konstigheter. Nummer 3) är inte heller påbörjad. Säg till om ni vill låna ut. Punkt 4) tar sin början på måndag, nummer 5) är kanske inte jätteallvarlig (men om jag äger något ni vill ha, lägg då ett bud).

Punkt 6) däremot.

Nummer 6) är påbörjad sedan någon vecka tillbaka. Man får helt enkelt laga så mycket mat som får plats i kastruller, stekpannor och ugnsformar. Späda ut allt gott med något billigt skit. Sen fryser man in. Och drömmer sig bort när man äter det hela. Inga småförpackningar med färsk pasta, mozarella, soltorkade tomater eller något annat av det goda i livet.
Det är extremt ekonomiskt, må jag säga.

Men det är ett vidrigt sätt att leva på.

Kommentarer
Postat av: nina

storkok är bra om det är goda saker man gör storkok på. ett tips är också att köpa mkt av det som det är extrapris på för tillfället.



men det suger ju ändå att behöva snåla hela tiden. håll ut!

2008-06-20 @ 13:22:35
Postat av: Johan

Utan mozarella, färsk pasta och soltorkade tomater borde väl inte vara så svårt att leva? Jag menar, det var ju inte mer än ett halvår sen du började handla det öht.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback