Om konstigt folk

För er som inte vet det så jobbade jag ju en period på LOVEFiLM. Det var väldigt tråkigt. Jag gjorde en snabb karriär och slutade när jag var på topp.

Jag har ett minne därifrån som etsat sig fast mer än allt annat.

Arbetsmiljön där bestod i kontorslandskap, där man satt fyra och fyra vid små "öar". Den här dagen satt jag snett emot en tjej, jag inte minns vad hon hette. Det är egentligen oväsentligt. Vi kan kalla henne X.

Efter kanske två timmar av arbetsdagen, då alla är igång och pratar för fullt, avbryts plötsligt det allmäna sorlet av hennes gälla röst. X skriker:
-AAAAAAAH! Vet ni vad jag precis gjorde?!

Ingen svarar, men hela rummet riktar sina blickar mot X. Hon fortsätter, i ett sjukligt exalterat, engagerat tillstånd:
-Jag pratade precis med värsta tjejen!

Fortfarande säger ingen något. Alla väntar på en fortsättning och då brister X ut:
-Hon kände en tjej som hade träffat killarna i Roomservice!!!

Det här är bland det dummaste utlåtande jag någonsin hört. Verkligen. Jag inbillar mig att det hördes ett ljud då hela rummet lyfte på ögonbrynen. Helt sanslöst korkat.

En vecka senare var jag på anställningsintervju hos min nuvarande arbetsgivare.

Kommentarer
Postat av: emma

"Jag inbillar mig att det hördes ett ljud då hela rummet lyfte på ögonbrynen. Helt sanslöst korkat."

HAHAHA humor på högsta nivå.

2008-03-06 @ 01:54:11
Postat av: äm

instämmer med föregående talare

haha

Postat av: Karin

Hahahahaha... kan nästan inte sluta skratta! Vilken brud, hon verkar onekligen lättimpad.

2008-03-06 @ 12:01:02
Postat av: Johan

Frågan är ju hur fan hon fick reda på det!

2008-03-06 @ 13:33:20
Postat av: nina

ahahah på johans kommentar!

2008-03-07 @ 13:13:05
Postat av: Johanna

hahah fy bövelen vad roligt. folk som är dumma är ofta även roliga. ibland kan man bli arg och matt av dumhet, men ofta är det sanslöst kul. som i det här fallet. hoho.

2008-03-07 @ 16:43:56
URL: http://lillaj.blogspot.com
Postat av: Mikamariam

Informative website! Thanks!

2008-11-25 @ 08:29:09
URL: http://mikamariam.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback