Ärlighet varar längst

Nej då, Jens. Jag ska vara ärlig mot dig.

Vi har väl aldrig haft några hemligheter för varandra, inte sant? Vi kan väl vara ärliga mot varandra? Ja, det kan vi.

Det ska jag tala om för dig Jens, att du tråkade ut mig. Du var så sanslöst skittråkig att jag inte orkar vara din vän mer.

Allt ditt trams. Ensamheten. Den ledsna individen Din tysta image. Plåster i pannan och grå hy. Party-krascharen. Allt detta poserande för att verka ensam och söt. Allt för att du vill ha uppmärksamhet. Alla lampor mot dig.

Men vet du, Jens? Jag såg igenom hela din fasad. Allt det där var ju bara för att du ville bli rik. Och få ligga.

Två saker präglade dig, Jens. Du var tråkig. Och fånig. Tråkig och fånig.

Inget ont om dig Jens, innerst inne är du en mycket trevlig och sympatisk person. Och jag tycker verkligen om dig. Mycket. Men ändå. Du var till slut så tråkig att jag inte orkade vara din vän mer.

Förlåt för det, Jens. Men jag tror verkligen att vi båda behöver det här. I alla fall för ett tag.

Kanske hittar vi varandra igen. Någon gång, någonstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback