Guide i att äta kolasnören

Kolasnören är, som alla vet, ett fenomenalt godis.

Magnus guide till att äta kolasnören:

1. Tag ett helt snöre, bit tag i ena ändan och låt hänga fritt.
2. Tag sedan in snöret, bit för bit tills hela snöret är i munnen. OBS! Tugga inte.
3. Forma sedan snöret till något som liknar en boll. Tugga inte än.
4. Pressa upp den lilla snörbollen med tungan mot gommen.
5. Tag in en liten, liten sipp vatten i munnen. Det maximerar fram kolasmaken.
6. Låt "kolavätskan" som nu bildas rinna ner i gommen. Ljuvligt!
7. Sug så lite på kolabollen och svälj vätskan tills den börjar bli torr.
8. När bollen är torr: tugga i dig!

Fotnot: detta gör sig bäst när du är på egen hand. Andra personer kan nog uppfatta det hela som äckligt.

Kommentarer
Postat av: ems

Hehe, mer tips på hur man ska äta godis? ex, hallonbåtar eller alhgrens bilar?

Postat av: Elin

<3

2008-09-12 @ 15:46:59
URL: http://elonschmelon.blogspot.com
Postat av: Jannan

Jag brukar knyta det så många gånger det går, pyssla med det tills jag inte kan hålla mig och bara måste nafsa på det. Som ett rovdjur som måste leka lite med sitt vettskrämda byte. Problemet är att jag inte tycker att snöret smakar lika bra som innan det var knutet, men det är två starka behov som kämpar mot varandra så jag får finna mig i det. Leka med mat som inte smakar lika gott efteråt, alternativt låta bli att leka, vilket tar udden av smakupplevelsen.



Letade för övrigt efter snören i vår affär häromdagen, men de fanns ingenstans. Mycket besvikelse sköljde över mig.

Postat av: johanna

När man sedan näringsberäknar allt man registrerat att man ätit får man ganska bra koll på hur mycket näringsämnen man får i sig. Dietister behöver ofta be sina patienter att göra en mer eller mindre noggrann kostregistrering för att få reda på patientens kostvanor och därefter utforma en behandling.



Just nu gör vi väl det mest för att vi ska märka hur jobbigt det är att göra det ordentligt, och för att märka var felkällorna finns. Vi ska även använda de resultat vi får från denhär registreringen av vår "normalkost" till att jämföra med när vi senare under utbildningen testar olika specialkoster.

2008-09-18 @ 16:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback