Om de andra

Jag ar inget att göra och surfar därför runt på Facebook. Kollar bilder.

Ser hur förvånansvärt många gamla vänner och klasskamrater är på olika säsongsjobb.

Det är Korsika, Mallorca, det är Kos det är Bangkok. Det är alperna, Rhodos och freakin' jävla sälen.

Överallt är det Partille-johnnys, det är bandanas och det är platta kepsar. Det är hajtandssmycken, magrutor och det är folk som glatt poserar med spritflaskor i högsta hugg.

Det är konstigt, det är något jag inte kan förstå. Vad i den tillvaron som lockar. Jag är så fruktansvärt enormt glad att jag itne befinner mig i deras situation. Att jag inte har deras ideal.

Många av de här personerna är sådana jag anser vara mer eller mindre ointelligenta, för att inte säga korkade. Jag antar att det inte är slumpen.

Fast det är väl så, att vi har olika mål vi strävar efter i livet. Jag gillar universitetsvärlden, jag gillar att försöka bli bildad och läsa det jag tycker är intressant. De gillar att shotta tequila i en poolbar sju dagar i veckan. Ingen av oss vill förmodligen byta med den andre. Det kanske man får acceptera.

Kommentarer
Postat av: Johan

Två saker.

1. Hade inte du jättemkt att göra idag? Du hinner ju inte ens handla.

2. Du gillar väl också att shotta? Hade jag haft en pool i pumpkin hade du säkerligen inte gjort annat än att ligga där och shotta hela sommaren. Det som skiljer är väl bara Johnny. Egentligen.

Postat av: Magnus

Jo, jag hade gjort annat. Månne hade jag gjort det någon gång. Det handlar väl snarare om det aktiva sökandet efter de miljöerna.

2008-09-11 @ 16:14:04
URL: http://nejnejnej.blogg.se/
Postat av: johan.

fast att resa anses ju vara rätt bildande. om man inte är full hela tiden och glömmer det förstås

2008-09-11 @ 17:45:07
URL: http://www.megahype.se
Postat av: Magnus

Jag menar att det är ju skillnad på jorden runt-resan, sydostasienresan där man ska hitta sig själv och bar-resan till en grekisk ö

2008-09-11 @ 18:01:23
URL: http://nejnejnej.blogg.se/
Postat av: W

Ett klart tänkvärt inlägg här faktiskt. Jag känner som du; vad fan får man ut av att fara runt på det viset? Okej - en semestertripp någon gång är en sak, men att leva i den där lätt dimmiga bubblan och bara stimma runt i evigheter som vissa tycks göra, vad ger det, mer än den ångest det skulle ge mig efter ett tag?

2008-09-13 @ 14:55:26
URL: http://wicke.blogg.se/
Postat av: Jannan

Tack.

Postat av: Korvar

Fint inlägg! Du har likasinnade på din sida. ^^,

2008-09-17 @ 15:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback