Om hösten

Jag känner mig förresten väldigt obevandrad när det kommer till rockgubbarna. Det skall jag nog ägna hösten åt. Att lyssna in mig lite på Lundell Jag börjar ju trots allt bli gammal. Och det börjar bli höst.

I det stora hela tror jag hösten kommer bli en fin upplevelse. Jag mår otroligt bra, och det är ju en ynnest.

Jag har i hela mitt liv lurat mig själv att jag avskyr hösten. I år vänder jag tror jag. Kanske är det hösten jag gillar bäst.
Jag gillar färgerna. Jag gillar kylan. Jag gillar luften och jag gillar att promenera, att bara gå på tills benen värker. Det är det mest optimala tillfället att upptäcka bra musik, har jag insett.

Även Lundell och Plura kommer nog bli trevligt. Det finns nog mycket att upptäcka. Jag ska läsa Jack. Jag ska lyssna på lite gamla skivor. Och andas in.

Jag har aldrig riktigt förstått varför det hör till att avsky Ulf Lundell. Kanske upptäcker jag det i höst. Kanske inte. Förresten tyckte jag nog den här grejen med Karolina Ramqvist mest var komisk. Även om det var ett tämligen vidrigt utlåtande från Lundells sida.

Men det får man väl inte tycka.

Kommentarer
Postat av: J

Eh, kanske för att Lundell är en vidrig gubbe som hatar kvinnor? Hans sätt att upphöja kvinnor på piedestal istället för att se dem som jämställda individer är äckligt. Men vad vet jag.



Dessutom sjunger han patetiskt (dvs. sett från den röstmässiga synvinkeln).



Nej, det är inte så komiskt med män som gör allt för att upprätthålla patriarkatet. Men det får man väl inte tycka. Snarare.

2008-09-22 @ 17:53:20
Postat av: J

Eller helt enkelt:



Because the music that they constantly play

It says nothing to me about my life

2008-09-22 @ 17:58:10
Postat av: W

Jag har aldrig intresserat mig för Lundell, det är inte min kopp te riktigt, så jag förhåller mig neutral till hans texter, eftersom jag inte vet vad där står. Dock - han sjunger som en hes tax med svansen i kläm.



Det kanske är stort, det med.

Postat av: Kristofer

Magnus, min vän,

Såg en alldeles lysande Lundell på Cirkus i söndags, men någon piedestal såg jag faktiskt inte skymten av. Det gläder mig att du är beredd att ge mannen en chans - och jag kan inte komma på ett bättre sätt att lära känna mannen i fråga på än genom Måns Ivarssons trilogi "Vill du ha din fritid får du ta den". Plöjer du den tror jag att du får en mer rättvis bild av Lundell.

Hoppas allt är bra med dig. Kram

2008-10-12 @ 14:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback