Om Vem vet mest

Sveriges televisions nya frågesport "Vem vet mest" har en extremt ful dekor, men är ändå lite småtrevlig, speciellt som bakggrundsljud vid matlagning eller liknande.

Ett extremjobbigt moment finns dock. Det är att programledaren Rikard Olsson (Hitler Hitler Hitler) efter i princip VARJE fel svar ska säga "Ja, det är alltid så där. Man vet det ju när man hör det!"

Sådant här kan irritera mig. Väldigt, väldigt mycket.

En till jobbig sak ingår förresten i programmet. Och det är att Olsson i varje program måste promota grammofonarkivet. Det blir liksom lite genomskinligt och jobbigt.

Men om man bortser från detta, ett trevligt program.

Kommentarer
Postat av: W

Den där programledaren är så torrt genomsmåtrevlig att jag nästan hatar honom.

Postat av: Anonym

nu trillade jag in här och så kan jag passa på att säga att herr olsson lider av storhetsvansinne och har tappat huvudet sedan han blev en "i svängen" tack vare bingolotto och allsång på skansen. en gång för många år sedan träffade jag mannen på en statistgrunka hostat av svt då hade han minsann inga kommentarer att tillägga. jag anser att programmet är att stödja en galen man, tom. ernst kirch... framstår som jordsnära jämfört med rickard dessa dagar. mitt tips: sluta titta! annars, kul blogg!

2008-09-09 @ 00:20:50
URL: http://zetterman.blogspot.com
Postat av: Äm

Allt är ju rätt bra med programmet, förutom Rikard... han är ju genomtöntig, om vi ska vara ärliga här.

2008-09-10 @ 20:59:40
URL: http://amali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback