2008 - ett tråkigt filmår
Kommer fram till att jag nog bara sett åtta stycken filmer som är gjorda 2008. Ingen var väl nåt mästerverk. Bäst var nog Pingpongkingen, följd av Felon. På tredje plats sätter vi Simon Staho (som gjorde Dag och Natt!)-filmen Himlens hjärta. Allt flyter var rätt rolig också. Jag började se Into the Wild (men den är nog också från 2007?), men orkade aldrig se klart den. Vill se Gomorra, De ofrivilliga, Frozen river och Maria Larssons eviga ögonblick.
Låt den rätte komma in sög. Hårt. Men det kanske är halva grejen med vampyrfilm; att de suger.
Hoppas det blir bättre i år.
sex and the city var väl från i år? haha. och baader meinhof complex, den var fetbra tycker jag.
Sex and the city har jag såklart inte sett, men den lär ju verkligen inte vara bra. Baader meinhof complex verkar dock bra.
jag försökte också se into the wild men somnade gång på gång. suck!
baader-meinhof-filmen var grym!
helloooo, the dark knight? pineapple express? zack and miri make a porno...de sistnämnda är sjukt kul iaf...men de har "bara" 7.5 på imdb
Kika gärna in i min blogg.
Lägg till den på bloglovin också, om du gillar den :)
Ha en trevlig dag!
Jag vet att jag brukar ta såna här uppmaningar med högst blandade känslor själv, men... fan M, uppdatera lite!
Tjejernas röst faller nog på sex and the city men kan hålla med om att det gjorts en hel del andra bra filmer. Känns som att den är lite väl "upp-hypad", just eftersom den var väldigt efterlängtad.
:)
Jag vill läsa nya Magnusord!