Ett konstaterande, en hyllning och en sågning.

Idag var min första dag på mitt nya jobb, på Lovefilm.se. och det vi alla befarade (eller iallafall jag), visade sig instämma. Jag är nog fan världens sämsta telefonförsäljare. På 5 timmars arbete lyckdes jag kränga iväg tre (3!) prova på-abonnemang. Dagens bäste säljare krängde iväg 26 stycken. Fan. Nya tag imorgon - jag ska bli bäst.

På min lediga förmiddag passade jag på att se den nya Jackassfilmen, dvs. nummer två. Och den var fanimej skitbra. Lite för mycket äckliga scener, men många scener fick mig ändå att vrida mig i skrattkramper, vilket faktiskt var ganska längesedan. Hur barnsligt det än må vara, har jag alltid gillat Jackass sjukt mycket, och den här filmen är faktiskt klart sevärd.

Den senaste veckan har jag även lyssnat på Moneybrothers nya skiva; "Pengabrorsan". Herregud, är allt jag har att säga. Det här är så fruktansvärt dåligt att jag inte vet var jag ska ta vägen. Moneybrotherkan inte artikulera på svenska, han blir bara att låta galet fånig, och låter faktiskt nästan som "sommarkungen" Tomas Ledin. Tänk om, gör om, gör rätt.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

du har så himla himla rätt. "pengabrorsan" är värdelös. jag tycker att den känns som ett skämt.

Postat av: Jonna

Skönt att någon kan säga det rakt ut. Jag har heller inte lyckats fastna för plattan. Lovefilm.se verkar för övrigt inte riktigt ligga i tiden. Laddar inte alla hem sina filmer numera?

2006-12-27 @ 11:20:23
URL: http://www.seo-sm.se/svenska-dagbladhet
Postat av: Magnus

Plattan är vedervärdig. Och ja, lovefilm kan tyckas vara efter sin tid, men målgruppen (som vi ringer till)är 25-45 år och där finns väl ändå en såpass stor skala som a) inte klarar av nedladdning eller b) vill vara laglydiga. Därmed finns en publik som kan dra nytta av tjänsten. Bättre än videobutik, men sämre än DC eller Bittorrent.

2006-12-28 @ 14:15:20
URL: http://nejnejnej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback