Vila i frid, Willys

På väg hem från jobbet gick jag av en hållplats tidigare, vid Getebergsäng, för att handla mat på Willy:s. Jag traskar på längs Mölndalsvägen med nedsjunket huvud, och höjde det egentligen inte förrän jag nådde ingången. Där möts jag inte av, som man vanligen gör, affischer med veckans erbjudanden. Istället möts jag av stora vita lappar med texten: "AFFÄREN UPPHÖR 5/7 - TACK TILL ALLA KUNDER". Jag kliver in i affären och möts av ett halvtomt Willy:s hemma. Min första tanke var att detta kunde ju vara positivt, nu borde de ju rea ut allting.

Tji fick jag, priserna var de vanliga, det var t o m så illa att veckans extrapriser, (som ajg kollat upp på Internet) inte gällde! Lite småbutter plockade jag ihop tvättmedel, bacon, grädde, vitlök, och en folköl. Tog ut en hundring i kassan, packade ner mina varor i en påse, skickade ett sms till johan med texten "RIP Willys", och det var egentligen då tanken slog mig:

Var ska jag nu handla saker när jag spontant blir sugen på något?
Var ska jag nu handla söta och feta saker att proppa i mig när jag är så bakfull att jag knappt lever?
Var ska jag nu handla mat på väg hem från jobbet?
Var ska jag nu handla , när jag ska laga mat och upptäcker att något fattas?
Var ska jag nu panta på söndagarna?

En lösning skulle kunna vara Ica Maxi. Men dit är det ju långt.

Willys Hemma på Mölndalsvägen kommer alltså försvinna. Upphöra. Gå upp i rök. Förtvina.
Mitt älskade Willys. Vila nu i frid.

Kommentarer
Postat av: .

Tempo

2007-07-04 @ 23:37:08
Postat av: Magnus

Tempo är dyrt och har dåligt utbud!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback