Jag hatar Skövde Scoutkår

Åkte ett försenat tåg igår, Göteborg- Ludvika. Jag sitter i en sådan där liten kupé, mitt i en vagn, där man trängs ca 12 personer. Innan vi anlände till Skövde hade det endast varit jag och en väldigt göteborg-aktig kille i den lilla kupén.

När vi börjar rulla ut från Skövde hör jag hur det börjar bli ett väldigt högt muller i vagnen, och tre sekunder senare är min lilla kupé proppfull med SCOUTER! I kövde har alltså en hel scoutkår klivit på! Scouter liksom, finns de fortfarande, år 2007?!

Jag hade säkerligen kunnat tolerera dessa små friluftsälskande gossar om de bara satt still i sina äckligt gröna, alldeles för stora skjortor, och var tysta, så att jag kunde se min film i fred. Men nej då, hela gruppen, (inklusive en förvuxen 45-årig ledare) skulle sitta där och sjunga sånger, snacka om kåsor och knopar, snedpackade ryggsäckar och fjällvandringen -02. Värst av allt; på ledarens initiativ sitter de små gröna asen där och skriker "Hej konduktör!" i kör varje gång den stackars tågvärden går förbi.

Och där satt jag, inborrad i ett hörn, med min dator och en B-film som bästa, och enda vän. Var skulle jag ta vägen? Varför kunde inte tåget bara spåra ur lite hastigt? Varför väljer folk att vara scouter? Fan.

Jag hatar Skövde Scoutkår.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha, ja ibland är livet för jävligt.. ;P

Postat av: Linnéa

hahahaha så himla fantastiskt!

2007-05-17 @ 13:56:28
URL: http://www.teenageangst.blogg.se
Postat av: Magnus

Jessica: Ja, speciellt när scouter attackerar från alla håll!
Linnéa: Nejnejnej.

2007-05-17 @ 14:23:14
URL: http://nejnejnej.blogg.se
Postat av: äm

kan inte du alltid vara lika full av HAT? det är fruktansvärt roligt :P

2007-05-18 @ 19:08:20
URL: http://amali.blogg.se
Postat av: Anders


"Det är tuffa tider för en sömmerska" som en fransos sade.

2007-05-29 @ 23:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback