Om Gotland #2

Haha. När jag tänker efter är faktiskt min bild av Gotland rätt illa.

Jag har alltid trott att det bara finns kullerstensgator. På dessa gator finns enbart stenbyggnader. Lite här och var kan man gå in genom en dörr och få mjöd serverat. Och på dessa byggnader, vid varje litet världshus, där hänger det en sån där kantig träskylt med ett vapen på.

Och överallt går folk runt i fåniga medeltidsdräkter och tror de är riddare. Och någon är ännu fånigare och springer runt i en grön/röd dräkt och jokerhatt. Lite fulsnygg.

Förmodligen har detta med mitt starka tvivel till att det finns Internet på Gotland att göra.

Kommentarer
Postat av: Elin

Medeltidsveckan kallas det där.

I övrigt så är det ju kullerstensgatorna, ringmuren och allt det där som är charmen med Gotland. Det är det man vill ha. Solnedgång vid stenstranden på Burge, hämta vatten vid pumpen (eller åtminstone pumpa ut vatten ur pumpen), gå 500 m bort till brevlådorna osvosv. Those were the days.

2008-02-11 @ 13:26:23
Postat av: Johan

Borde det inte vara så att det är dina medeltidstankar om gotland som får dig att tvivla på att det finns internet där? Att tro att någonting är medeltida bara för att det inte finns internet är ju lite knepigt. Men det var kanske så du menade...

Hursomhelst håller jag lite med. Jag tänker mig också gotland som någon slags lajv, men i verkligheten liksom.

2008-02-12 @ 00:29:51
Postat av: Magnus

Johan: Ja, det var så jag menade. Kanske uttryckte mig oklart.

Men du har så rätt! Lajv är ordet!

"Gotland - det eviga lajvet på östkusten"

Postat av: Johanna

"gå 500 m bort till brevlådorna osvosv."

Tro det eller ej, men sådär illa och omodernt kan det vara på betydligt närmare håll. Typ Olofstorp...

2008-02-12 @ 22:47:38
URL: http://onomatopoesi.blogg.se
Postat av: Nikolaiana

Keep up these useful pieces.

2009-11-23 @ 10:56:46
URL: http://nikolaiana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback