Om att alltid ringa först

För några dagar sen fungerade inte min mobiltelefon. Ingen annans heller. Av de som använder Halebop vill säga. Det slog mig då hur förlamad man är utan telefon. Man blir lamslagen av att inte kunna kommunicera med sina kompisar som man vill.

Det är helt enkelt inte så att man gör som man gjorde vid åtta års ålder, då man helt sonika tog sig till personen man ville träffa och plingade på dörren. Sen lekte man. Eller umgicks. Spelade Tv-spel, cyklade, sparkade boll eller byggde med Lego. Drack saft, åt bullar eller något annar oväsentligt.

Men så enkelt är det inte idag.

Ett möte måste idag ske med minst en telefonkontakt innan. Alternativt Msn-kontakt. Att bara spontant åka och hälsa på sker inte. Det är ett faktum. Och att det är så här: att man som barn gärna spontanbesöker sina vänner men inte som ungdom/vuxen, kan så klart enbart bero på en sak. Den lilla egenheten som skiljer en 8-åring från en 21-åring.

Onani.

En 8-åring onanerar inte. Men det gör en 21-åring. Alldeles för ofta.

Och det är därför vi alltid försäkrar oss, både en och två gånger, innan vi beger oss hem till vår bäste vän. För vi är rädda. Rädda för att vår bäste vän, när vi rycker upp ytterdörren, skall sitta där med sitt blottade kön viftande i all sin prakt. Vi är rädda att han ska sitta där och onanera. Runka. Taja. Smeka den enögda byxormen.

Att komma på sin bäste vän med sin pjäs, stående staty mitt under en akt av självtillfredsställelse, är nog bland det pinsammaste som kan hända. Och därför drar vi oss för spontanbesök. För att personen skulle känna sig smutsig resten av livet.

En situation som alltså inte ens existerade vid åtta års ålder.

Allt var så mycket enklare då.

Kommentarer
Postat av: W

HAHAHAHA. Läste halvvägs och tyckte "mmm, mmm, mmm... så är det, trist fenomen" och sen tittade jag två sekunder och började gapskratta. Så SANT!

2008-05-19 @ 23:30:52
Postat av: erik (The) partypooooper

hade ju varit mer logisk förklaring om frågan var varför man slutat med att storma in i folks hem (eller rum) utan att plinga/knacka på..

men bortsett från det: HAHA!

(och i jämställdhetens namn..
fick inte risken att komma på en tjej med onani ens vara med i ett litet hörn? alla har ju inte bästa kompisar som är killar.)

2008-05-20 @ 05:24:45
Postat av: erik

eller..
kanske inte bortsett från det. kanske delvis PÅ GRUND AV det.

2008-05-20 @ 05:25:55
Postat av: Magnus

Jag har bara en tylig föreställning om att det skulle vara väldigt mycket troligare att komma på en kille. Då de ägnar typ hela sin vakna tid åt detta.

Och Erik: vad gör du vaken 05:30? Vaknat tidigt eller lagt dig sent? Hehe

Postat av: erik

05:25 vare ju! ;)
jag jobbar, tror det eller ej. höll nästan på å bli försenad för att jag skrev inlägget här. hade klockan varit 05:30 hade jag missat bussen

du har med största sannolikhet rätt. med när det verkligt jämställda samhället infunnit sig kommer vi alla, pojkar som flickor, att sitta inlåsta på våra rum..
äsch.
ville bara plocka hem några pk-poäng. tror du

2008-05-20 @ 19:19:58
Postat av: erik

svensjska

2008-05-20 @ 20:06:06
Postat av: emm

"... vara väldigt mycket troligare att komma på en kille. Då de ägnar typ hela sin vakna tid åt detta." trodde det var en myt, thank you mags, now we know.
och som erik säger: man måste ju inte slänga upp dörren, en liten knack först skadar ju inte.
alla borde vi jobba på vår spontanitet!

2008-05-21 @ 01:51:35
Postat av: Elin

Jag spontanplingar inte på hos mina vänner heller, men inte pga att jag är rädd för att komma på någon som onanerar. En till väsentlig skillnad mellan att vara 8 och 21 är också att man inte bor lika nära sina vänner och att de inte med 90% säkerhet är hemma, eller har möjlighet att leka.

2008-05-21 @ 09:35:43
Postat av: Magnus

Elin: det var itne helt allvarligt skrivet. :)

2008-05-21 @ 16:28:14
URL: http://nejnejnej.blogg.se
Postat av: Elin

Duktig vovve.

2008-05-21 @ 18:14:52
URL: http://elonschmelon.blogspot.com
Postat av: matte

haha!

alltså, jag skulle tycka det var mer jobbigt att slita upp ytterdörren och upptäcka en tjejkompis.. mer oväntat liksom! och känns som att de skulle tycka det var jobbigare att bli påkommen än en kille.. eller? intressant ämne ändå.

2008-05-22 @ 10:43:47
URL: http://etc.reverb.se
Postat av: Janna

Hahaha, det roligaste är ändå

"Postat av: Elin

Duktig vovve."

Följs av:

"Postat av: matte"

Jag vart lite småförvirrad ett tag.

Men ja, jag hatar när det händer, folk bedriver egensnusk mitt på ljusan dan. Jag uppfatade inte den låsta dörren som ett problem, jag har faktiskt hemnycklar till flera av mina vänner, men jag går helst inte in om jag inte kollat av med dem först. Då är de ju bara dumma om de tror att de hinner snuska färdigt innan jag kommer. In. Hos dem. Alltså.

Postat av: Johan Olsson

Kom på en polare med at dra sig i televinkaren! Jävlar va fel det kändes efteråt.



Två veckor senare kom han på mig med att slita mig i RockyRambo!

Jävlar va fel det kändes.

2008-08-13 @ 16:42:01
URL: http://www.johanolsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback